afbeelding MoNa2ISA Graphic Leaflet | Media & Inhoud | Artwork

Met collega’s Harm van den Wijngaard en Anne Nabuurs spar ik vaak over de toekomst en onze denkbeelden. Na het model over de circulaire economie zagen we dat creativiteit en innovatie steeds noodzakelijker gaat worden voor zowel het individu als in groepen. In het traditionele onderwijs wordt dit niet aangemoedigd, maar juist doodgeslagen.

"Kinderen zijn continue aan het spelen en leren, er is eigenlijk geen onderscheid tussen die twee. Vervolgens gaan ze naar school en wordt het extrinsiek afgedwongen (in het traditionele systeem) om te leren op het tempo en niveau dat extrinsiek wordt aangegeven. Men leert eigenlijk niet op zichzelf te vertrouwen en autoriteit buiten zichzelf te plaatsen."

Zie het artikel - Van Binnen naar Buiten innoveren.

Vandaar dat we een model aan het maken zijn waarin dit zichtbaar wordt; MoNa2ISA. Als een duidelijk vervolg op het MoNaTISA model, geven we het individu hierin handvaten om een geLeider te worden voor creativiteit, passie en innovatie. Lees er hier meer over.

Design uitgevoerd door Harm van den Wijngaard, met dank aan Fontys Educatief Centrum.